Episodes
Saturday Dec 05, 2020
מה קשר בין תהליך התפתחות המוטורית ליכולות וכישורי למידה?
Saturday Dec 05, 2020
Saturday Dec 05, 2020
חוסר ריכוז, הפרעת קשב, קשיים בלמידה, לקויות למידה, חוסר מוטיבציה או קשיים בהתארגנות ללמידה- כולם מתארים מצבים המפריעים ליכולת של הילדים ללמוד.
להפרעות למידה יש סימנים מקדימים המופיעים כבר בגילאים הצעירים, על כך אין עוררין. לרוב מיחסים אותם להבטים גנטיים וההסתכלות הזו מהווה סוג של אישור לקיומה של הבעיה.
ואני, שחוקרת ובוחנת את הקשר שבין תהליכי ההתפתחות לתפקודים היומיומיים של הילדים רוצה לשים בסיומו של הרעיון הזה סימן שאלה ולא סימן קריאה.
וכמו תמיד, אני מנסה לשאול למה? למה קיימים סימנים כבר בגילאים מוקדמים? על מה הם מעידים? ובעיקר למה הם מתעוררים בשלבים כל כך מוקדמים?
למרות שיש לנו מחשבה על כך שכישורי למידה מתפתחים לקראת גיל בית הספר, הם מתפתחים כבר מגיל הלידה, מבשילים ככל שהתינוק גדל ובהדרגה מכינים אותו ללמידה מורכבת יותר.
אז למה ילדים נבדלים זה מזה ביכולות הלמידה שלהם? למה חלקם מראים קשיים וחלקם לא והאם באמת ההסבר התורשתי הוא ההסבר העיקרי להבדלים?
איזה כיף שהגעתם לכאן.
אם אהבתם ואתם רוצים לשמוע עוד, הנה כמה אפשרויות:
אני מזמינה אתכם לראות את האתר החדש שלנו: www.tipa-le.co.il
מוזמנים להצטרף למועדון ההורים שלנו "הורים את זה ביחד" וביחד להתוות מחדש את הדרך ואת הקשר.
מוזמנים להרגיש בבית בקבוצת הפייסבוק שלנו "חושחשים- ויסות חושי ורגשי לתינוקות וילדים"
וכמובן לעקוב אחרינו באינסטגרם ובדף הפייסבוק.
Version: 20241125
Comments (0)
To leave or reply to comments, please download free Podbean or
No Comments
To leave or reply to comments,
please download free Podbean App.